Voetbal

In de nacht van 28 op 29 oktober 2017 vindt de 7e editie van de Wintertijd Challenge plaats. Tijdens het teruggaan van de klok van zomertijd naar wintertijd wordt er op meer dan 100 locaties in Nederland gesport om geld in te zamelen voor de uitbreiding van het Spieren voor Spieren Kindercentrum. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om overdag of in dit weekend een speciale kidschallenge te organiseren.

Bekijk het overzicht voor leuke voetbalchallenges of bedenk zelf een unieke challenge!

Organiseer een challenge

Crossbar challenge

Laat de deelnemers binnen een uur zoveel mogelijk keer de lat raken. Elke keer dat ze de lat raken levert een bedrag op voor kinderen met een spierziekte.

Penalty challenge

Zorg voor twee, of meer, keepers en laat de deelnemers zoveel mogelijk penalty’s schieten binnen een uur. Laat de deelnemers zich sponsoren per doelpunt.

Hooghoud challenge

Geef iedere deelnemer een bal en laat ze binnen een uur zoveel mogelijk hooghouden. Laat de deelnemers zich wederom sponsoren per keer dat ze de bal hooghouden.

Toernooi

In het extra uur kan ook een toernooi georganiseerd worden. Stel de teams op, bepaal hoe lang een wedstrijd duurt, maak een poule en starten maar! Vraag de deelnemers om zich te laten sponsoren, waarbij elk doelpunt geld oplevert voor kinderen met een spierziekte.

Voetbalcircuit

Je kunt ook een mix maken van bovenstaande, zo kun je verschillende veldjes uitzetten waarbij de deelnemers diverse oefeningen moeten uitvoeren.

Sponsordribbelloop

Vraag kinderen om voorafgaand in de week van de Wintertijd Challenge te collecteren bij familie, buren en verenigingen. Als tegenprestatie zullen zij 1 km lang dribbelen met een bal.

Organiseer een challenge

Toolkit organisatoren Tips & Tricks voor het organiseren van een succesvolle Challenge! Toolkit organisatoren